nartentinekeportugal1718.reismee.nl

Het laatste stukje van de reis

Dinsdag 6 maart 2018 Heel veel nattigheid op weg naar de Loire

De zon schijnt heerlijk en we vertrekken richting de Loire. Daar hebben we een wandeling uit onze gids “500 wandelingen in Frankrijk” uitgezocht: bij Fontevraud d’Abbaye. We doen even boodschappen bij de Lidl In Saintes, maar als we weer buiten staan krijgen we een flinke plensbui op ons dak en dat blijft bijna de hele 240 kilometer naar de Loire zo. Bijna in Fontevraud klaart het op en het is droog als we een kort ommetje maken door het dorp en de abdij even bekijken. We staan op een rustige camperplaats dat wel, maar na een uurtje begint het weer te regenen. We vrezen dat de wandeling morgen in het water valt….

Woensdag 7 maart 2018 Veel geluk met het weer…

Het is warempel droog en het zonnetje schijnt… Hier en daar een wolkje. Om 9.00 uur starten we met onze wandeling. Het gaat al gauw het dorp uit en omhoog het bos in. Er is mooi zicht op de abdij. Een volgend stuk van de wandeling is het flink aanmodderen want grote tractorbanden hebben diepe sporen in het pad achter gelaten en die staan nu vol met water. We passeren de resten van een oude molen en aan de andere kant van het dorp hebben we mooi zicht op de vallei. Het wemelt van de zangvogels maar die laten zich niet makkelijk zien. We horen er des te meer. Na ruim twee uur zijn we 8,5 kilometer verder en terug bij de camper. We willen nog een stuk afleggen richting thuis dus we rijden, na even een kop thee, weg uit Fauvraud d’Abbaye. Het gaat meteen de Loire over en richting Le Mans. We pauzeren naast het 24 uur circuit voor een broodje. We volgen geruime tijd de D307. Het gaat langs mooie dorpjes en het is een heel rustige weg waar we goed kunnen doorrijden. Als we tegen vieren Brezolles inrijden voor de camperplaats begint het te hozen, zelfs hagel krijgen we op ons dak. Even later weer zon met een prachtige regenboog achter de kerk. We maken een rondje om te zien waar we zijn, even langs de kerk en door het kleine centrum. De doorgaande weg hier krijgt heel wat vrachtverkeer te verstouwen…

Donderdag 8 maart 2018 Naar huis

Het is nog 545 kilometer naar Waalre. We zetten een tussenpunt in de tomtom en we kijken wel hoe vlot het gaat. Het weer is voornamelijk regenachtig, maar toch rijdt het goed door. Rustige kleine wegen… Nart fotografeert (zoals altijd) van alles onderweg: kerken, rivieren, opvallende gebouwen en landschappen. Een kleine selectie haalt Reismee…Tegen enen stoppen we voor een lunchpauze op een ongezellige natte parking. We besluiten de rest van de kilometers ook vandaag af te leggen. We passeren na Abbeville een aantal dorpen met onuitspreekbare namen en nog verder naar de grens lijken de namen Nederlands..Net voor de grens met België in Aire sur la Lys stoppen we nog even bij een Lidl om een voorraadje Franse kazen in te slaan. Als we Antwerpen naderen houdt het op met doorrijden. Een dikke file aan alle kanten en een uur vertraging (meldt de Vlaamse radio). Omrijden heeft geen zin want ook de op- en afritten staan dicht. Net voor zeven uur zijn we dan terug in Waalre. Op de teller 6.820 kilometer We kijken terug op een fantastische reis met vooral heel veel zon en nieuwe ervaringen. Iedereen bedankt voor het mee reizen en reageren.

Truuske en Cees

Hoi Tineke en Nart.

Welkom thuis, dat waren weer heel wat km. Wat hebben jullie toch weer veel gezien en wat gaat de tijd toch snel. Wij zijn over 4 weken ook al weer terug. Zo,n reis lijkt heel lang als je er nog aan moet beginnen maar is ook weer zo voorbij.
Ook wel weer lekker om thuis te zijn.

Liefs en groetjes en tot in Eindhoven.

Truuske en Cees

Tet

Welkom weer in ons landje!
Dank voor de reisbeschrijvingen en foto’s van mooie plekjes en vogels enz.
Ik zal het missen, maar zie jullie ook weer graag op de wandelingen. En Nard als fotograaf!
Groet, Tet

Piet

Veel regen op de lange terugweg. Kunnen jullie alvast wennen aan het Nederlandse klimaat ( come to Holland...four seasons in one day..!)
Bedankt voor de schilderachtige reisverslagen. Alsof we erbij waren..!
Welkom thuis!

Ans

Welkom terug en jullie vallen meteen met je neus in de boter: 't is weer eens een heerlijk Hollands weertje; beetje grijs, beetje nat, genieten dus!!!
Gelukkig brandt hier de kachel en wordt 't tijd om weer eens hier te komen eten en buurten!
Liefs xxx

Rob W.

Welkom back in Waalre,op tijd voor de verkiezingen.Wat een mooie onderneming geweest,en nu lekker in thuisbed.Hopelijk tot maandag!