nartentinekeportugal1718.reismee.nl

Van Waalre naar Noord Spanje

Van Waalre naar Miranda de Ebro.

Op oudejaarsdag rijden we Spanje in. De eerste dag, België door, begint zeer zonnig! Bij Lille gaan we de Franse grens over en als we tegen donker Amiens zijn gepasseerd zoeken we een camperplaats in Conty. ’s Morgens regent het, we vergeten prompt ons opstapje binnen te halen. Via Versailles Parijs voorbij en na Tours zoeken we een overnachting bij St Maure-de Tourain. We parkeren tussen twee caravans; de kattenbak staat iets verder op en de was hangt buiten. Wat kinderen spelen links en rechts. Nadat we een rondje om de kerk hebben gelopen praten we even met een Nederlands stel uit Den helder dat ook hier gaat overnachten. Ondertussen klooien we wat met de internetverbinding via onze MiFi, maar dat wil niet lukken; in Nederland ging het prima met de Lebara-card. Dag drie is een regendag, plensbuien en natte wegen maken dat we niet goed opschieten. En als het dan niet meer regent zorgen passerende auto’s wel voor modder op de ruiten en als daarna de zon weer schijnt is het turen tussen de strepen door. Via Bordeaux eindigen we deze dag in Roquefort, op een camperplaats naast de camping. Het blijkt niet het stadje van de lekkere kaas te zijn, maar wel de moeite waard om even rond te wandelen. s’Morgens, de 31ste dus, staan we al voor tienen op de parking van een McDonalds. We zoeken daar via de gratis wifi allerlei mogelijkheden om onze MiFi aan de gang te krijgen. De tips moeten ons helpen! Via een zonovergoten Bayonne en Biaritz rijden we even later de Spaanse grens over en onze eindbestemming voor vandaag, via Vitoria-Gasteiz, is Miranda de Ebro. Een aardig plekje aan de Ebro. Het dagelijkse benenstrekken laten we achterwege want het plenst. Na diverse pogingen lukt het eindelijk om de internetverbinding te maken. Daar mag wel eens een uitgebreide handleiding voor worden gemaakt. Meteen rollen de (meestal) leuke berichten binnen: Esther een nieuwe baan! En diverse nieuwjaarswensen.

Els

Hi lieve mensen...fijn dat ik weer uitgenodigd ben om mee te kijken met jullie reis. Veel plezier, mooie momentjes en veilige kilometers gewenst maar bovenal..gelukkig nieuwjaar en alle goeds voor 2018. ??

Truuske en Cees

Goed op pad. De komende dagen wordt het weer beter in Spanje. Fijne jaarwisseling en verder goede reis. Dooeeiiiiiii

Marij

Een prachtig maar vooral gezond 2018! Veel reisplezier!???

Hannie en Joop

Jammer van al die nattigheid, maar jullie rijden vast de zon tegemoet. Wij zijn weer benieuwd naar jullie belevenissen. We wensen jullie een mooi nieuw jaar met veel vakantieplezier ! Liefs uit Leiderdorp

Piet

Om te beginnen allebei van harte een gelukkig en vooral gezond nieuw jaar toegewenst. Jullie eerste trip in het nieuwe jaar is dus met regen en modder begonnen. Maar desondanks zonder tegenslagen, behalve dan die MIFI-tekortkoming, verlopen. Goeie reis verder. Ik blijf jullie belevenissen met belangstelling volgen.

Tet

Hoi Tineke en Nard,
Een gelukkig 2018 toegewenst in gezondheid met veel reisplezier.
De regen hebben jullie al gehad, dus nu op naar de zon.
Ben benieuwd wat jullie alzo mee gaan maken en naar mooie plaatjes.
Groet Tet?

ria

1heel goed 2018 met hopenlijk veel mooie nieuwe indrukken maar met vooral 1goede gezondheid.

Mieke.

Wens jullie ook een heel gelukkig 2018 met mooie reizen en wandelingen.
Jullie zijn op de goede weg naar het mooie weer
Hier in Lagoa ( Algarve) is het heerlijk zonnig , echt genieten van ook nog mooie omgeving in een prachtig huis In the middle of nowhere.
Fijn om jullie reis te volgen, Groetjes, Mieke.

Frans

Tineke en Nart, Een fantastisch 2018! Wij hebben ontzettend genoten in Noord-Spanje afgelopen zomer. Het kan er wel onverwacht koud zijn (10°C in juli). Maar gelukkig hebben jullie een camper. Veel plezier en geniet van het leven samen

Henny

Hallo, wij komen ook uit Waalre. We gaan jullie reisverslag alsnog lezen. wij zijn momenteel in Portugal en willen nog veel meer indrukken op doen om uiteindelijk een keer op een attractieve wijze te overwinteren. Maar dan niet op 1 plaats!